artikkelikuva

LeasePlanin asiakaspalvelu valittiin Suomen parhaaksi!

25.04.2017

  • TyösuhdeautoiluYritysautoiluYritysautoilun palvelut
  • LeasePlan Finland sijoittui ykköseksi Asiakastietoyritys Bisnoden Asiakkaan ääni -tutkimuksessa. Erinomaisten asiakaskokemusten taustalta löytyy empatiaa, rohkeutta ja pysähtymistä asiakkaan ongelman ääreen.

    Asiakkaat ovat valinneet LeasePlanin vuoden parhaaksi asiakaspalvelukeskukseksi Asiakkaan Ääni -kilpailussa pienten ja keskisuurten asiakaspalveluiden sarjassa. LeasePlanin asiakaspalvelun saama indeksilukema oli kaikkien kilpailusarjojen korkein.

    - Palkinto on mahtava tunnustus jokaiselle asiakaspalvelussa työskentelevälle ja upea osoitus siitä, että olemme onnistuneet tuottamaan erinomaisia asiakaskokemuksia. Asiakkaiden antamalla palautteella on tärkeä rooli, kun kehitämme toimintaamme ja nyt myönnetty palkinto kannustaa meitä jatkamaan palvelun laadun kehittämistä asiakasta kuunnellen, kertoo asiakaspalvelupäällikkö Viivi Viuha LeasePlanilta.

    Asiakastietoyritys Bisnode toteutti Asiakkaan Ääni -tutkimuksen viidettä kertaa. Palkinnot perustuvat Asiakkaan ääni -indeksiin, joka lasketaan asiakkaiden antamien palautteiden pohjalta. Asiakasta pyydetään osallistumaan palautekyselyyn heti asiakaspalvelutilanteen jälkeen. Tutkimuksessa oli mukana 37 asiakaspalveluorganisaatiota sekä 5 205 asiakaspalveluhenkilöä. Voittajat on valittu yli 377 500 suomalaisen asiakkaan antamien palautteiden pohjalta. Indeksi korreloi Net Promoter Scoren kanssa.
     

    Pienet ja keskisuuret asiakaspalvelukeskukset TOP 5
    Yritys: Indeksi:
    1. LeasePlan 73,58
    2. Turva 72,15
    3. Kuopion Energia 72,07
    4. Sato 70,46
    5. Keskinäinen työvakuutusyhtiö Varma (vakuutuspalvelut) 70,38 70,38

    LeasePlanilla koko kisan paras indeksilukema

    Pienillä ja keskisuurilla asiakaspalvelukeskuksilla on alle 100 asiakaspalvelijaa, kun puolestaan suurten asiakaspalvelukeskusten sarjassa kisaavat yritykset, joilla on yli sata asiakaspalvelijaa. LeasePlanin saama indeksilukema (73,58) on korkea: sillä olisi ansainnut voiton myös suurten asiakaspalvelukeskusten sarjassa.

    Viuha toteaa, että voittajaksi pääseminen edellyttää erinomaista ja tasalaatuista palvelua, sekä päämäärätietoista työtä palvelun kehittämiseksi.

    - Jokaisen palveluasiantuntijamme selkärangassa on ymmärrys siitä, että asiakaskokemus syntyy yksittäisissä kohtaamisissa – ja jokaisen henkilökohtainen panos on merkittävä. Se vaikuttaa suoraan asiakkaan tyytyväisyyteen ja mielikuvaan, joka yrityksestämme syntyy.

    Suuret asiakaspalvelukeskukset TOP 5
    Yritys: Indeksi:
    1. Keskinäinen työvakuutusyhtiö Varma (eläkepalvelut) 73,05
    2. LähiTapiola (korvauspalvelut) 60,38
    3. OP (prosessipalvelut) 50,28
    4. S-Pankki 57,91
    5. Instrum Justitia 57,28

    Millaista Suomen paras asiakaspalvelu oikeastaan on?

    LeasePlanilla asiakaspalvelun laadun kehittämiseen on panostettu kommunikointi- ja vuorovaikutuskoulutuksen myötä jo vuosia ulkopuolisen yhteistyökumppanin kanssa. Asiakaskokemusta ja -tyytyväisyyttä mitataan jatkuvasti, eikä vain kerran vuodessa.

    - Saamiemme palautteiden päivittäinen seuraaminen mahdollistaa välittömän palautteenannon palveluasiantuntijoillemme. Nostamme yksilöiden onnistumiset esiin ja kiitämme julkisesti hyvästä työstä. Myös valmentavan esimiestyön merkitys on suuri.

    - Kaiken keskiössä on luonnollisesti asiakkaamme. Haluamme luoda palvelumme kautta ilmapiirin, jossa tuntuu välittäminen, huolenpito, empatia, rohkeus ja ystävällisyys. Samalla pyrimme tuottamaan “kerralla kuntoon” -kokemuksen, eli pysähdymme asiakkaan ongelman äärelle ja otamme tarvittavan ajan asian selvittämiselle, Viuha summaa.