artikkelikuva

LeasePlanin asiakashyödynraportti konkretisoi eurosäästöt

16.03.2018

  • Autokannan hallinnointiPolttoainekulutTyösuhdeautoiluYritysautoiluYritysautoilun palvelutYritysautojen kustannukset
  • Kuinka paljon LeasePlanin asiakas säästää autojen hankinnoissa, huolloissa ja vaikkapa polttoaineessa? Visuaalinen asiakashyödynraportti auttaa hahmottamaan kumppanuuden hyödyt.

    LeasePlan esittää ainoana suomalaisena leasingtoimijana yritysasiakkailleen visuaalisen asiakashyödynraportin säännöllisesti.

     

    - Emme ole pelkästään auton tai autojen rahoittaja, vaan tuotamme asiakkaillemme kokonaisvaltaisesti hyötyä yritysautoilun palveluihin liittyen. Hoidamme koko autokantaa jokaisessa autoilun yksityiskohdassa niin hyötyajoneuvojen kuin henkilöautojen kohdalla, toteaa avainasiakaspäällikkö Vesa Kalske.

     

    Asiakashyödynraportti visualisoi LeasePlanin aikaansaaman rahallisen säästön esimerkiksi sen suhteen, kuinka paljon asiakas on säästänyt autohankinnoissa, polttoaineissa, huoltotoimenpiteissä ja rengastöissä LeasePlanin hankintasopimusten myötä.

     

    - Raportti kokoaa myös yhteen yrityksen autoilijoiden palvelutapahtumat: kuinka monta kertaa autoilijat ovat kontaktoineet asiakaspalveluamme ja esimerkiksi sen, kuinka monta sähköpostia asiakaspalvelumme on organisaatiosta vastaanottanut. Kun raporttia käydään läpi asiakkaidemme kanssa, he usein pohtivat sitä tuntimäärää, joka näiden asioiden hoitamiseen olisi sisäisesti kulunut. Kaikki se aika olisi pois tuottavasta työstä.

     

    Asiakkaat, jotka ovat ulkoistaneet yritysautoilun laskujen käsittelyn LeasePlanille, saavat asiakashyödynraportin ohella koonnin tästäkin osa-alueesta.

     

    - Voi olla silmät avaavaa huomata, kuinka paljon laskuja ylipäätään on. Jos yrityksessä on 500 autoa, voi käsittelemiämme laskuja olla 2500, jolloin yksittäisiä laskurivejä on yli 20 000 kappaletta. Ne liittyvät mm. huoltoihin, sijaisautoihin, vahinkoihin, renkaiden säilytykseen ja veroihin, Kalske listaa.

     

     

    Asiakashyödynraportti kokoaa:
    • hankintasopimusten myötä syntyneen säästön huolloissa, autohankinnoissa, rengastöissä ja polttoaineissa
    • yrityksen automerkit
    • sopimuskuukaudet ja -kilometrit
    • tehdyt kilometrimuutokset
    • päästöt
    • autovahinkojen määrät ja tyypit
    • autokannan kokonaiskustannuksen
    • palvelutapahtumat asiakaspalveluun
    • laskujen ja laskurivien määrän