artikkelikuva

Toyota Hilux Double Cab 2.4D-4D 150 4WD Premium automaatti

  • Avolava-autoHyötyajoneuvotKoeajossaPolttomoottoriToyota
  • Uusin Hilux on ajoltaan, sisä-ääniltään ja varustukseltaan auto on aivan jotain muuta kuin vanhan maailman avolavamaasturit.

    Elokuvassa “Paluu tulevaisuuteen” Hilux oli Marty McFlyn unelma-auto. Top Gear on tehnyt siitä tunnetun nuoremmalle polvelle.

    Australia on täynnä Toyotan nelivetokalustoa ja hyvästä syystä.  Toyotan uuden Hilux-mallin alusta on nimittäin edelleen erittäin sopiva rankkaan työkäyttöön. Se ei ole kuitenkaan häiritsevän jäykkä, vaan toimii miellyttävästi myös normaalissa ajossa. Maavaraa on loistavasti ja joustovarat ovat todella suuret.

    Ajoltaan, sisä-ääniltään ja varustukseltaan auto on aivan jotain muuta kuin vanhan maailman avolavamaasturit. Nopeuden kanssa pitää olla tarkkana, sillä vakaa, hiljainen ja korkea auto ei välitä vauhdin tuntua sisälle juuri lainkaan. Sisätiloissa ei muutenkaan ole moitteen sijaa. Takapenkkiläisille jää mainiosti jalkatilaa ja korkeutta riittää.

    Hiluxin vetokyky yltää 3 200 kiloon, joten siitä ei pitäisi valinnan jäädä kiinni. Kaikista malleista löytyy täysikokoinen varapyörä, tuo hyvä “vanhan ajan” varuste. Matalamman varustetason versioissa (Workhorse, Life) on 17 tuuman pyörät teräsvanteilla, jotka sopivat paremmin rankkaan käyttöön.

    Moottori on 150 hevosvoiman nelisylinterinen diesel, josta löytyy enemmän vääntöä kuin painimaajoukkueesta. Polttoaineen kulutuksen puolesta tähän luokkaan kuuluvat autot eivät ole koskaan pärjänneet ”pisaralla pisimmälle” -kilpailussa. Diesel-tekniikka on kuitenkin kehittynyt niin valtavasti, että maastureillakin pääsee jo reilusti alle 10 litran keskikulutukseen, jos pysyttelee kestopäällysteisillä teillä.

    Koeajoauton hintatiedot (2016)
    Käyttöetu: 905 €
    Vapaa autoetu: 1 070 €
    Kokonaishinta: 61 160,73 €

     

    Koeajamamme hyötyajoneuvot

    Toyota Proace L1H1 2.0D 5-ovinen

    Nissan NP300 Navara dCi 190 A/T Tekna Leather Sunroof

    Ford Transit Custom 2.0TDCi


    Kirjoittaja: Pertti Palmu



    Rajaa koeajoja

    Koeajot