artikkelikuva

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Business

  • FarmariHybridiKoeajossaToyota
  • Hybridin ajokokemus on mielenkiintoinen: auto lipuu äänettömästi 50 kilometrin tuntivauhtiin saakka.

    Koeajettavien ainoa farmarimalli alitti 100 gramman CO2-päästörajan heittämällä lukemin 82 g / km. Poikkeuksellisen alhaisiin hiilidioksidipäästöihin päästään hybriditeknologialla, joka tekee ajokokemuksesta mielenkiintoisen.

    EV-toiminnolla ajettaessa auto toimii täysin sähköllä, jolloin autolla voi lipua äänettömästi aina 50 kilometrin tuntivauhtiin saakka, jos akun varaustaso sen mahdollistaa. Ajotilanteen vaatiessa rinnalle kytkeytyy 1,8 litran bensiinimoottori.

    Taloudellisella ajotavalla voi päästä jopa kolmosella alkaviin polttoaineen kulutuslukemiin.

    Business-mallissa vakiona on muun muassa suomenkielinen navigointi, Bi-Led-ajovalot, kaukovaloautomatiikka, kaistavahti ynnä muita turvallisuusvarusteita. Kaupungissa parkkipaikkaa etsiessä joutuu monesti tyytymään suhteellisen pieniin taskuparkkeihin. Tällaisissa tilanteissa Auriksen etu-ja takasensoreilla varustetusta pysäköintiavustimesta on huomattavaa apua. Jos ei heti luota osittain automaattiseen pysäköintiavustimeen, on auto helppo parkkeerata myös itse poikkeuksellisen hyvää 360 asteen kuvaa ohjaamoon näyttävien kameroiden avustuksella.

    Auris on verrattain tilava ja sillä on mukava ajaa. Se sopii erittäin hyvin esimerkiksi kantakaupungissa asuvalle perheelliselle ainoaksi kulkupeliksi. Tarvittaessa autoon mahtuu myös lastenrattaat konttiin, eikä kontti vielä edes täyty.

    Auris on tyylikkään näköinen sen enempää pröystäilemättä. Jos haet vähäpäästöistä ajokkia, suosittelen ehdottomasti tutustumaan Aurikseen tarkemmin.

    Koeajoauton hintatiedot (2016)
    Käyttöetu: 435 € / kk
    Vapaa autoetu: 600 € / kk
    Kokonaishinta: 28 210 €


    Kirjoittaja: Hannu Nieminen

     



    Rajaa koeajoja

    Koeajot