artikkelikuva

Opel Astra 1.0 Turbo ecoFLEX 105hv M6

  • HenkilöautoKoeajossaOpelPolttomoottori
  • Kolmesylinterisen Astran kulutukseksi luvataan 4,3 litraa satasella. 1.0 Turbossa on jopa urheiluauton tuntua.

    Koeajoin Suomessakin vuoden 2016 autoksi ylivoimaisesti äänestetyn Opel Astra 1.0 Turbon. Se on varustettu ecoFLEX-bensamoottorilla, Start/Stop-järjestelmällä ja manuaalivaihteistolla.

    Auto on vähäpäästöinen: kolmesylinterisessä moottorissa valmistajan ilmoittamat päästöt jäävät 99 grammaan kilometrillä. Kulutukseksi luvataan vaivaiset 4,3 l / 100 km. Moottori toimii yllättävän hienosti 105:llä hevosvoimalla ja ajossa on jopa urheiluauton tuntua, kun kaikki kolme sylinteriä heräävät hienoon murinaansa.

    Vähäpäästöiseen ajotapaan täytyy opetella, ja ajotietokone antaa vinkkejä kulutuksen hallintaan. Näyttö kehottaa koko ajan vaihtamaan vaihdetta, ja menu-valikosta saa tietoa myös muista lisäkulutusta aiheuttavista toiminnoista, kuten penkin-, ratin-, tuulilasin- ja takalasinlämmittimistä.

    Varusteina Astrassa on Enjoy-paketti, johon kuuluvat tärkeimpinä rengaspainevalvonta, seitsemän tuuman kosketusnäyttö, ajotietokone ja automaatti-ilmastointi.

    Tavaratila on 370-litrainen, ja kun takapenkit kaataa, tilavuus kasvaa 1 210 litraan. Tavaratilan miinuksena on yllättävän korkea lastauskynnys.

    Tästä autosta saa näppärän auton niin kaupungin ytimeen kuin maanteillekin – ja vielä vähäisillä päästöillä, viisiovisena ja edullisesti.  Auto toimii mainiosti ja rahalle saa paljon vastinetta. Astra on edellistä mallia kevyempi ja kuluttaa reilusti aiempaa vähemmän.

    Kuvan auto on varustetasoltaan Innovation.

    Koeajoauton hintatiedot (2016)
    Käyttöetu: 345 € / kk
    Vapaa autoetu: 510 € / kk
    Kokonaishinta: 21 264 €


    Kirjoittaja: Jussi Rinta-Rasula



    Rajaa koeajoja

    Koeajot