artikkelikuva

Nissan X-Trail dCi 177 Xtronic 4 X 4 Tekna Moonroof

  • AutomaattiDieselmoottoriKatumaasturiKoeajot
  • Koeajomme osoitti, että 7-paikkaisella Nissan X-Traililla isommankin perheen olisi helppo lähteä pitkillekin seikkailuille niin maantielle kuin maastoon.

    Nissanin uusi X-Trail-maastoauto on saatavana 5- ja 7-paikkaisena. Varustetasoja on valittavissa neljä: Visia, Acenta, Business 360 sekä huippuvarusteltu Tekna. Koeajamassamme autossa Tekna-varustetaso sisälsi nahkaistuimet, sunroof-lasikaton sekä keskikonsolinäytön kaikilla mahdollisilla viihdeominaisuuksilla.

    Ajoltaan auto on helppo, käteen sopiva ja kuskin säädöt löytyivät heti. Suurirenkaisen ja korkean auton ajotuntuma on kaiken kaikkiaan mukava: autoon on helppo nousta, autosta näkee hyvin ja kookas auto myös nähdään hyvin. Vaikka auto on iso, se ei ole kömpelö ja parkkeerausta avustavat lukuisat kamerat.

    Sisätilaa on reilusti, ja luonnollisesti myös lasikatto tuo lisää tilantuntua. Jos käyttää vain kahta penkkiriviä, myös takapenkkiläisten on helppo matkustaa. Tuolloin penkeistä on mahdollista säätää sekä pituutta että selkänojia. Tällä autolla olisikin helppo lähteä pitkiinkin uusiin seikkailuihin niin maantielle kuin maastoon.

    Nissan X-Trailin moottori- ja voimapaketit alkavat 130-hevosvoimaisella dieselmoottorilla ja etuvetoisena. Tuolloin päästölukema on 129 grammaa kilometrille. Voimapaketin toinen ääripää on 177-hevosvoimainen dieselmoottori Xtronic-automaattivaihteistolla ja nelivedolla, jolloin päästöt ovat 162 grammaa kilometrille. Bensavaihtoehtona löytyy vain yksi malli: etuvetoinen ja 163-hevosvoimainen versio, jonka päästöt asettuvat vaihteistosta riippuen 145-149 g/km välille.

    Koeajamassamme autossa oli 177-hevosvoimainen dieselmoottori, voimalinjana Xtronic-automaattivaihteisto sekä neliveto. Nelivetopaketti oli varsin helppo toiminnaltaan: nelivedon sai päälle keskikonsolissa olevaa katkaisijaa pyöräyttämällä. Koeajoautossa oli myös vetokoukku, mutta jarrullisen perävaunun vetopainoksi jäi 1650 kiloa, eli yllättävän alhainen nelivedoksi. Varusteineen auton hinta nousee yläkastiin, 47890 euroon.

    Nissan Xtrail kilpailee vahvasti Skoda Kodiaqin ja Hondan CR-V:n kanssa. Ehkäpä se saa myös muutaman Volkswagen- ja Audi-kuljettajankin pään kääntymään. Hinta on todella houkutteleva.

    Koeajoauton hintatiedot (2017)
    Käyttöetu

    725

    Vapaa autoetu

    875

    Kokonaishinta

    47890

     

    Kirjoittaja: Jussi Rinta-Rasula

    Kuka autot koeajaa?



    Rajaa koeajoja

    Koeajot