artikkelikuva

Nissan NP300 Navara dCi 190 A/T Tekna Leather Sunroof

  • Avolava-autoHyötyajoneuvotKoeajossaNissanPolttomoottori
  • Nissan Navara on viihtyisä konttori, joka liikkuu vakuuttavasti niin asfaltilla kuin hiekkatiellä.

    Mikäli etsit autoa työkäyttöön, löytyy uuden Nissan Navaran ovien takaa yksi viihtyisimmistä toimistoista. Tämän konttorin perään saa kytkettyä 3,5-tonnisen kärryn ja autolle luvataan kantavuutta noin 900 kiloa, joten tavaraa kulkee mukana kiitettävä määrä.

    Auto liikkuu vakuuttavasti niin asfaltilla kuin hiekkatiellä. Tien muuttuessa haasteellisemmaksi voi kytkeä päälle 4WD High -asetuksen, ilman tarvetta pysähdykselle ja napojen potkimiselle. Jos tie loppuu, kiertokytkin asentoon 4WD Low ja matka jatkuu.

    Ajaminen ja matkustaminen on hyvin mukavaa. Auto on todella hiljainen. Istuimet ovat mukavat, ergonomia kunnossa ja katkaisimet toimivat kevyesti ja loogisesti. Nykyajan pick-upit ovat kaukana takavuosien työkoneista. Mukavuudessa ja sivistyneisyydessä ne pesevät monet henkilöautot. Samalla Nissan Navara on myös järeä ammattikäyttöön sopiva työkalu.

    Double Cabin lavalle jää pituutta ja leveyttä reilut 1,5 metriä suuntaansa.

    C-channel-kuormankiinnitysjärjestelmä vaikuttaa toimivalta. Kiinnikkeitä pystyy siirtämään kiskoja pitkin juuri sinne mihin tarve vaatii, eli erimuotoisten kuormien kiinnitys onnistuu varmasti.

    Lavalle löytyy varustetta moneen makuun, tonneau cover -suojuksesta kromiputkiin. Double Cabin takatilat ovat asiallista luokkaa, kaksi aikuista matkustaa siellä ilman valittamista. Koeajetun mallin moottorissa riittää voimaa. Ilman kuormaa autoa voi sanoa jopa ripeäksi, eikä ole syytä epäillä, että Navara jäisi teiden tukoksi edes täydessä lastissa.

    Koeajoauton hintatiedot lokakuussa 2016
    Käyttöetu: 845 €/kk
    Vapaa autoetu: 1010 €/kk
    Kokonaisetu: 56 407 €

     

    Koeajamamme hyötyajoneuvot

    Toyota Proace L1H1 2.0D 5-ovinen

    Toyota Hilux Double Cab 2.4D-4D 150 4WD Premium Automaatti

    Ford Transit Custom 2.0TDCi


    Kirjoittaja: Eero Seppänen

    Kuka autot koeajaa?



    Rajaa koeajoja

    Koeajot