artikkelikuva

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D Instyle Navi AT 4wd 7P

  • FarmariKoeajossaMitsubishiPolttomoottori
  • Uuden Mitsubishi Outlanderin ilme on kevyempi ja kromatumpi kuin edeltäjänsä.

    Liikkuminen Outlanderilla on miellyttävää, sillä istumataso crossoverissa on hieman normaalia ylempänä. Liikenteen seuraaminen on helpompaa ja kanssa-autoilijoiden havainnoinnissa auttaa myös näkörajoitteisille ja huonon keskittymiskyvyn omaaville suunnatut varusteet, kuten Pysy kaistalla -vahti ja Jarruta nyt -vahti. Joissain vanhemmissa automalleissa samaa toimintoa löytyi myös vakiovarusteena ja se oli ns. live-toiminto joka sijaitsi apukuljettajan paikalla. Modernimmat versiot saa mykistettyä näppärästi napin painalluksella.

    Ajotuntuma on todella vakaa ja miellyttävän rauhallinen. Kääntösäde tämän kokoisessa nelivedossa on yleensä laaja, mutta Outlander on suorastaan hämmästyttävän ketterä ja kääntyy parkkihallissa tiukempaankin paikkaan vaivatta.

    Outlanderin kojelauta on selkeä ja Mitsubishi on pidättäytynyt onnistuneesti liiallisen tietotekniikan viljelemisestä. Sisustan muotoilu on selkeä ja äänieristys hyvä, vaikka matalaprofiilisten renkaiden aiheuttama tiemelu kuuluukin hieman matkustamoon. Vetotavan voi valita napilla keskikonsolista ja valinnat ovat selkeästi nähtävissä mittaristossa.

    Moottorin käyttöalue on nykyisille, ahdetuille diesel-moottoreille tyypilliseen tapaan hyvin laaja ja vie isoa autoa todella rivakasti. Jos oikea maasturi tuntuu liian kolholta ja farmarimallit liian matalilta, niin Outlander on hyvä vaihtoehto. Auto, joka on juuri sopivasti siitä välistä. Grande Crossover!

    Koeajoauton hintatiedot (2015)

    Tekniset tiedot:
    EU kulutus / l / 100 km
    kaup. / maantie / yhd.
    6,9 / 5,2 / 5,8
    CO2-päästöt: 154 g/km

    Käyttöetu: 755 €
    Vapaa autoetu: 935 €
    Kokonaishinta: 49 995 €


    Kirjoittaja: Pertti Palmu



    Rajaa koeajoja

    Koeajot