artikkelikuva

Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI CNG S tronic Business Sport Edition

  • AudiHenkilöautoHybridiKoeajossa
  • Bensan ja kaasun yhdistelmä kulkee kuin tavallinen A3:nen ja on kaupunkiajossa varsin näppärä pyöriteltävä.

    A3 g-tron on loistava esimerkki siitä, että hankkiessaan autoa, jossa hiilidioksidipäästöt jäävät alle 100 gramman kilometrillä, ei tarvitse luopua ajonautinnosta tai suorituskyvystä.

    Bensan ja kaasun yhdistelmällä pääsee nätillä ajotavalla jopa 1 300 kilometriä. Tavaratilan alle sijoitettuihin kaasusäiliöihin mahtuu noin 14 kiloa kaasua, ja kun kaasut on käytetty, auto vaihtaa huomaamattomasti bensan polttoon. Tavaratilan koko on lähes ennallaan. Autoon mahtuu ihmisiä ja tavaraa, olipa kyseessä sitten lastenrattaita, koiria tai harrastusvälineitä.

    Ajossa g-tron kulkee kuin tavallinen A3:nen. Maantiellä se etenee vakaasti, ja kaupungissa pyörittäessä auto on näppärä laittaa vaikka taskuparkkiin. Koeajetussa autossa oli miellyttävät urheiluistuimet. Ohjauspyörässä on laajat säädöt, joten hyvän ajoasennon löytäminen oli helppoa. A3:sen sisustan ilmettä voi kuvailla sanoilla ”less is more”: hillittyä tyyliä ilman sekavaa nappulaviidakkoa.

    Audi Drive Select -järjestelmän eri ajotilat, kuten Comfort, Dynamic ja Individual, eivät tuntuneet tarpeellisilta. Kuulun siihen ryhmään, jonka kaasujalassa nuo säädöt ovat jo valmiina. Parasta kyytiä auto tarjoaa Comfort-tilassa, ja jos haluaa liikkua ripeästi, voi painaa sukkaa syvemmälle tulipeltiin.

    Loppupeleissä A3 Sportback g-tron täyttää toiveet päivittäisestä käyttöautosta. Jos asuisin Helsingissä ja haluaisin löytää kantakaupunkiasumiseen sopivan auton, g-tron olisi valintani.

    Koeajoauton hintatiedot (2016)
    Käyttöetu: 495 €/kk
    Vapaa autoetu: 660 €/kk
    Kokonaishinta: 31 678,58 €

     

    Kirjoittaja: Eero Seppänen

    Kuka autot koeajaa?



    Rajaa koeajoja

    Koeajot